ترندترین روش‌های مهاجرت به استرالیا در سال ۲۰۲۴

برای مهاجرت به استرالیا، روش‌های زیادی وجود دارد که هر کدام شرایط و مراحل خاص خود را دارد. طبق اطلاعات اداره آمار استرالیا (ABS)، در سال ۲۰۲۲ الی ۲۰۲۳ مهاجرت به این کشور، حدود ۵۱۸۰۰۰ نفر به جمعیت استرالیا اضافه کرد. از طرفی در سال گذشته، ورود مهاجران نسبت به سال گذشته ۷۳ درصد افزایش و خروج مهاجران ۲ درصد کاهش یافته است. اگر شما هم قصد مهاجرت به استرالیا را دارید، باید با روش‌ها و شرایط مخصوص به آن‌ها در سال ۲۰۲۴ آشنا شوید که در ادامه بهترین و ارزان ترین روش‌های مهاجرت به استرالیا را شرح می‌دهیم.

روش‌های اخذ اقامت دائم استرالیا

اخذ اقامت دائم استرالیا با انواع ویزا امکان‌پذیر است. این ویزاها عبارت‌اند از:

  • ویزای دائم مستقل مهارت کاری استرالیا (ویزای ۱۸۹ استرالیا)
  • ویزای دائم مهارتی با اسپانسر ایالتی(ویزای ۱۹۰ استرالیا)
  • ویزای کاری دائم مهارتی برای دارندگان ویزای ۴۹۱ (ویزای ۱۹۱ استرالیا)
  • ویزای دائم سرمایه گذاری و تجاری (ویزای ۸۸۸ استرالیا)
  • ویزای کاری دائم با اسپانسر کارفرما
  • ویزای پارتنر و ازدواج (ویزای ۱۰۰ استرالیا)
  • ویزای پارتنر و ازدواج (ویزای ۸۰۱ استرالیا)
  • ویزاهای مشارکتی والدین و ویزای والدین استرالیا (ویزای ۱۴۳ استرالیا)

 

روش‌های اخذ اقامت موقت استرالیا

اخذ اقامت موقت استرالیا نیز با انواع ویزا امکان‌پذیر است. این ویزاها عبارت‌اند از:

  • ویزای موقت مهارتی با اسپانسر ایالتی و فامیلی (ویزای ۴۹۱ استرالیا)
  • ویزای کاری موقت ماهر منطقه‌ای با اسپانسر کارفرما (ویزای ۴۹۴ استرالیا)
  • ویزای کاری موقت جبران نیروی کار ماهر با اسپانسر کارفرما (ویزای ۴۸۲ استرالیا)
  • ویزای موقت سرمایه گذاری و تجاری (ویزای ۱۸۸ استرالیا)
  • ویزای موقت دانشجویی (ویزای ۵۰۰ استرالیا)
  • ویزای موقت آموزشی (ویزای ۴۰۷ استرالیا)
  • ویزای موقت توریستی (ویزای ۶۰۰ استرالیا)
  • ویزای موقت ترانزیت (ویزای ۷۷۱ استرالیا)
  • ویزای پارتنر و ازدواج (ویزای ۳۰۹ استرالیا)
  • ویزای پارتنر و ازدواج (ویزای ۸۲۰ استرالیا)
  • ویزای ازدواج (ویزای ۳۰۰ استرالیا)
  • ویزاهای مشارکتی والدین و ویزای والدین استرالیا (ویزاهای ۸۸۴، ۸۶۴ و ۱۷۳ استرالیا)

ویزای دائم مستقل مهارت کاری استرالیا (ویزای ۱۸۹ استرالیا)

ویزای ۱۸۹ یا همان ویزای مستقل مهارت دائم، یک ویزای اقامت دائم برای افرادی است که دارای مهارت‌های لازم جهت پر کردن کمبود نیروی کار در استرالیا هستند و توسط کارفرما، عضو خانواده یا دولت ایالتی یا منطقه‌ای معرفی نشده‌اند.

ویزای دائم مهارتی با اسپانسر ایالتی (ویزای ۱۹۰ استرالیا)

این ویزا مخصوص نیروهای کار ماهری است که می‌خواهند پس از معرفی توسط یک آژانس دولتی یا منطقه‌ای در استرالیا کار و زندگی کنند. ویزای ۱۹۰ استرالیا یک جایگزین خوبی برای افرادی است که دارای صلاحیت یا مهارت هستند، اما ممکن است در آزمون ارزیابی مهاجرتی، امتیاز لازم برای دریافت ویزای مستقل ماهر (ساب کلاس ۱۸۹) موفق نباشند.

ویزای موقت مهارتی با اسپانسر ایالتی و فامیلی (ویزای ۴۹۱ استرالیا)

ویزای جدید ۴۹۱ دولت استرالیا به نیروهای کار ماهر این امکان را می‌دهد که در مناطق رجینال استرالیا زندگی، کار و تحصیل کنند. اکثر مناطق استرالیا در خارج از شهرهای بزرگ (مانند سیدنی، ملبورن و بریزبن) به‌عنوان مناطق رجینال طبقه‌بندی می‌شوند.

ویزای کاری دائم مهارتی برای دارندگان ویزای ۴۹۱ (ویزای ۱۹۱ استرالیا)

این ویزا به افرادی که با ویزای ۴۹۱ در مناطق رجینال استرالیا زندگی و کار کرده اند، اجازه می‌دهد اقامت دائم استرالیا را دریافت کنند.

ویزای کاری دائم با اسپانسر کارفرما (ویزای ۱۸۶ استرالیا)

این ویزا برای نیروهای کار ماهری است که در خصوص یک شغل مورد نیاز استرالیا، از یک کارفرمای استرالیایی، جاب آفر دریافت کرده اند. افراد متقاضی ویزای ۱۸۶ استرالیا، از طریق روش‌های ورود مستقیم (Direct Entry)، توافق کاری (Labour agreement) و انتقال اقامت موقت (Temporary Residence Transition stream) می‌توانند به استرالیا مهاجرت کنند.

ویزای موقت سرمایه گذاری و تجاری (ویزای ۱۸۸ استرالیا)

ساب کلاس ۱۸۸، یک ویزای موقت است که به افراد اجاره می‌دهد کسب‌وکاری در استرالیا ایجاد کرده و آن را مدیریت کنند. در واقع افراد متقاضی از طریق ویزای ۱۸۸ استرالیا، می‌توانند به سرمایه‌گذاری، کارآفرینی و تجارت در این کشور بپردازند، این ویزا دارای ۴ برنامه مخصوص به خود است که شرایط یکسانی دارند، اما سرمایه مورد‌نیاز برای هر کدام متفاوت است.

ویزای دائم سرمایه گذاری و تجاری (ویزای ۸۸۸ استرالیا)

این ویزای دائم برای دارندگان ویزای ۱۸۸ استرالیا است که به‌دنبال ادامه فعالیت خود در استرالیا هستند، مناسب است.

ویزای موقت دانشجویی (ویزای ۵۰۰ استرالیا)

ویزای ۵۰۰ استرالیا، یک ویزای ۵ ساله است که امکان تحصیل در این کشور را برای متقاضیان فراهم می‌کند.

ویزای موقت آموزشی (ویزای ۴۰۷ استرالیا)

ویزای ۴۰۷ استرالیا، یک ویزای موقت است که اجاره اقامت به مدت ۲ سال را به متقاضیان می‌دهد. افراد با داشتن این ویزا، می‌توانند برای تکمیل یک دوره آموزشی (برای بهبود مهارت‌های خود برای شغل فعلی، حوزه تحصیلات عالی یا زمینه تخصص) یا یک برنامه آموزشی توسعه‌یافته حرفه‌ای می‌توانند به‌مدت ۲ سال در این کشور بمانند.

 

ویزای موقت توریستی (ویزای ۶۰۰ استرالیا)

ویزای ۶۰۰ استرالیا برای گردشگران، بازدیدکنندگان تجاری یا دیدار از خانواده به مدت ۳، ۶ یا ۱۲ ماه صادر می‌شود. این ویزا به شما این امکان را می‌دهد که به‌عنوان یک توریست از استرالیا دیدن کنید، به سفرهای دریایی یا به دیدار خانواده و دوستان خود بروید.

ویزای موقت ترانزیت (ویزای ۷۷۱ استرالیا)

این ویزا به افراد اجازه می‌دهد به ‌مدت ۷۲ ساعت از استرالیا عبور کنند. متقاضیان دریافت این ویزا باید:

  • خارج از استرالیا باشند؛
  • در حال عبور از استرالیا، باید ثابت کنید که در حال سفر به کشور دیگری هستید.

ویزای پارتنر و ازدواج (ویزای ۱۰۰ و ۳۰۹ استرالیا)

ویزای ۳۰۹ استرالیا به همسر یک شهروند، مقیم دائم استرالیا یا شهروند نیوزلند واجد شرایط، اجازه می‌دهد تا به‌طور موقت در استرالیا زندگی کند. همچنین، ویزای ۱۰۰ استرالیا به همسر یک شهروند، مقیم دائم استرالیا یا شهروند نیوزلند واجد شرایط، اجازه می‌دهد که به‌طور دائم در این کشور زندگی کند. معمولاً این ویزا به افرادی اعطا می‌شود که ویزای موقت ۳۰۹ دارند. جهت درخواست برای این ویزا، لازم است که حتما خارج از استرالیا باشید.

ویزای پارتنر و ازدواج (ویزای ۸۰۱ و ۸۲۰ استرالیا)

ویزای ۸۲۰ استرالیا به همسران شهروندان و مقیمان دائم استرالیا یا شهروندان نیوزلندی واجد شرایط اجازه می‌دهد تا موقتا در استرالیا زندگی کند. دریافت این ویزا اولین قدم برای ویزای شریک دائمی (زیر کلاس ۸۰۱) است. ویزای ۸۰۱ نیز به همسران شهروندان و مقیمان دائم استرالیا یا شهروندان نیوزلندی واجد شرایط اجازه می‌دهد تا به‌صورت دائم در استرالیا زندگی کند. تفاوت این ویزا با ویزای ۱۰۰ و ۳۰۹ استرالیا در این است که در زمان تقاضا، فرد باید از داخل استرالیا درخواست دهد.

ویزای ازدواج (ویزای ۳۰۰ استرالیا)

افراد واجد شرایط با استفاده از ویزای ۳۰۰ استرالیا می‌توانند برای ازدواج با همسر احتمالی خود به استرالیا بیایند و سپس برای ویزای پارتنر و ازدواج (ساب کلاس ۸۰۱ و ۸۲۰) درخواست دهند.

ویزاهای مشارکتی والدین و ویزای والدین استرالیا

این ویزاها، به والدین شهروندان و مقیمان دائم استرالیایی یا شهروندان نیوزلندی، اجازه اقامت موقت و دائم در این کشور را می‌دهند. والدین با استفاده از ساب کلاس‌های ۸۸۴، ۸۶۴ و ۱۷۳ می‌توانند به‌صورت موقت و با ساب کلاس ۱۴۳، به‌صورت دائم، برای مهاجرت به استرالیا، اقدام کنند.

جمع‌بندی

در این مقاله روش‌های مختلف مهاجرت به استرالیا را شرح دادیم. به‌طور کلی هرکدام از این روش‌ها، برای افراد با شرایط مختلف، متفاوت است و نمی‌توان یک نسخه را برای همه پیچید. به همین دلیل نیاز است تا این کار را با استفاده از راهنمایی‌های یک وکیل یا مشاور مهاجرتی خبره انجام داد. موسسه مهاجرتی پارسی کانادا با داشتن صدها پرونده موفق مهاجرت اینجاست تا شما را در این مسیر، راهنمایی و همراهی کند.

منبع: parsicanada.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *