کاشت ۲۲ نهال به یاد ۲۲ شهید جزیره جهانی قشم در روز درختکاری / ۳ هزار نهال رایگان در جزیره قشم توزیع شد

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از غرس ۲۲ اصله نهال به یاد و خاطره ۲۲ شهید جزیره جهانی قشم به مناسبت روز ملی درختکاری خبر داد.

به گزارش گابریک آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، عادل پیغامی در آیین روز ملی درختکاری اظهار کرد: سالیان سال مدیون خانواده معزز شهدا و فرزندان آنها هستیم و امسال نیز مراسم روز درختکاری با تاکید بر پویایی، زندگی و نشاط به نام و یاد شهدا گره زده شده است.
وی ادامه داد: در قرآن کریم تاکید شده که شهدا، زنده هستند و مایه حیات در زندگی معنوی انسان ها به شهدا ختم می شود و به همین مناسبت ۲۲ نهال به نام ۲۲ شهید جزیره جهانی قشم غرس شد.

توزیع رایگان ۳ هزار نهال در جزیره قشم

همچنین سرپرست مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم در حاشیه برگزاری این آیین گفت: همزمان با روز درختکاری و هفته منابع طبیعی بیش از ۳ هزار اصله نهال رایگان نقاط مختلف جزیره قشم توزیع و کاشته شد.
محمد پورعلی ادامه داد: این نهال ها انواع گیاهان مثمر مانند لیمو، انبه، زیتون جنوب و گارم زنگی و گیاهان زینتی و غیرمثمر گرمسیری که با آب و هوای جزیره سازگاری دارند را شامل می شود.
وی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته جهت افزایش سرانه فضای سبز در شهر و جزیره قشم، افزود: همچنین در ادامه نهضت ملی کاشت یک میلیارد درخت در سراسر کشور، مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم نیز با همراهی مردم برای کاشت و توزیع ۱۰۰ هزار نهال، می پردازد.
سرپرست مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: برای ایام تعطیلات نوروز و حضور گردشگران در جزیره قشم نیز برنامه ریزی های مختلفی از جمله بهسازی و احیای فضای سبز درون شهر، کاشت گل های فصلی جدید، آماده سازی کمپ پارک ها، رنگ آمیزی جداول، اجرای دیوارنگاره و المان های شهری صورت گرفته است.
بنابر این گزارش، در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، روز ۱۵ اسفند به نام روز درختکاری نامیده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *